SOR Libchavy - Výrobce a prodejce autobusů pro městskou, meziměstskou a turistickou dopravu. - SOR TNB 12

Trolejbusy

Městský elektrobus SOR EBN 10,5

SOR TNB 12

Detaily

Městský nízkopodlažní trolejbus SOR TNB 12 je dvounápravový čtyřdveřový trolejbus délky 12 180 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Karoserie trolejbusu je unifikována s městským autobusem SOR NB 12.

TNB 12 Škoda
Trolejbus je vybaven elektrovýzbrojí firmy Škoda Electric a. s. Čtyrpólový trakční motor 4ML 3444 K/4 o jmenovitém výkonu 160 kW je velice kompaktní – hmotnost pouhých 415 kg, a díky cizímu chlazení vyniká nadprůměrnou účinností. O hospodárnost provozu se stará trakční měnič umístěný ve střešní jednotce SJ3.1. Samozřejmostí je systém rekuperace, rekuperovaná energie je vracena zpět do trolejového vedení – pokud to podmínky v síti umožňují. V opačném případě je rekuperovaná energie mařena v brzdovém odporníku Gino 3PQ4-B00456, elektrodynamická brzda je tímto nezávislá na podmínkách v síti. Vůz je vybaven ověřenými manuálními sběrači TSS 5.7 od firmy Lekov. Zdrojem stlačeného vzduchu je rotační lamelový kompresor modelové řady 1822 dodávaný firmou Tibbis. Kompresor vyniká spolehlivostí a zejména tichostí chodu.
Předností trolejbusu je nízká pohotovostní hmotnost 10,5 t, která v kombinaci s popsanou elektrovýzbrojí předurčuje vozidlo k nízké spotřebě elektrické energie. Prostorný interiér vozu nabízí místo pro 94 cestujících, z toho 32 sedících. Samozřejmostí je nejen místo pro vozíčkáře, ale i vyhrazená sedadla pro osoby se sníženou pohyblivostí.
 
TNB 12 Cegelec
Trolejbus je vybaven elektrovýzbrojí firmy Cegelec a. s. Trakční měnič CAC 250NF na bázi IGBT prvků je umístěn na střeše vozidla. Dále je na střeše umístěn brzdový odporník firmy MEP Postřelmov a spolehlivé sběrače TSS 5.1 firmy Lekov. Vozidlo je vybaveno systémem rekuperace, brzdová energie je vracena zpět do trolejového vedení.
Hlavní předností trolejbusu je velice nízká hlučnost, nejen vně vozidla, ale zejména v interiéru. Hlavní zásluhu na tom má rotační lamelový kompresor řady 1822 od firmy Tibbis a trakční motor TAM 1050 C6B Pragoimex. Tento motor o jmenovitém výkonu 160 kW pak dává vozidlu jízdní vlastnosti očekávané v dnešním městském provozu.
Moderní interiér vozu nabízí místo pro 95 cestujících, z toho 28 sedících. Samozřejmostí je nejen místo pro vozíčkáře, ale i vyhrazená sedadla pro osoby se sníženou pohyblivostí.

Dokumenty ke stažení:

Copyright © SOR Libchavy spol. s r. o., všechna práva vyhrazena. SOR Libchavy spol. s r.o. je součástí holdingu EP INDUSTRIES EP Industries