SOR Libchavy - Výrobce a prodejce autobusů pro městskou, meziměstskou a turistickou dopravu. - SOR TNB 18

Trolejbusy

Městský autobus SOR TNB 18

SOR TNB 18

Detaily

TNB 18

Karoserie kloubového trolejbusu SOR TNB 18, je odvozená od plně nízkopodlažního autobusu NB 18, tzn. řízení, kloubové spojení, nápravy jsou shodné s tímto autobusem.
 
TNB 18 Škoda
Elektrovýzbroj je unifikována s TNB12 Škoda, tedy kompresor, chlazení motoru, vozidlové baterie, sběrač, sušič vzduchu Haldex a další jsou shodné s TNB12 Škoda. Konkrétně kompresor řady 1822 od firmy Tibbis se velice osvědčil pro použití v trolejbusech. Zrovna tak se osvědčili manuální sběrače TSS 5.7 Lekov. 
Pohon je zástavbově podobný, ale dimenzován na kloubový trolejbus.Vozidlo je poháněno zcela novým šestipólovým motorem 2 ML3846 K/6 o jmenovitém výkonu 250 kW, příslušná střešní jednotka SJ 4.3 s trakčním měničem je umístěna na střeše vozidla spolu s odporníkem BWD 138 od firmy Heine Resistors GmbH.
Nízká pohotovostní hmotnost 16 t a téměř ideální rozložení této hmotnosti na jednotlivé nápravy umožňují přepravovat až 166 cestujících, z toho 50 sedících. Místa pro osoby se sníženou pohyblivostí a místo pro vozíčkáře jsou samozřejmostí.
 
TNB 18 Cegelec
Elektrovýzbroj je od firmy Cegelec.
Vozidlo je poháněno osvědčeným šestipólovým motorem TAM 1056 C6B Pragoimex o jmenovitém výkonu 250 kW. Trakční měnič CAC 201NF na bázi IGBT tranzistorů je umístěn na střeše vozidla spolu s odporníkem R9P04B500 MEP Postřelmov. Sběrače TSS 5.1 jsou shodné s TNB12 Cegelec. Zdrojem stlačeného vzduchu je rotační lamelový kompresor řady 1215 od firmy Tibbis. Také tento vůz vyniká nízkou hladinou hluku v interiéru i mimo něj.
Prostorný interiér s 51 sedadly – z toho 5 sklopných – nabízí místo pro 161 cestujících. Místa pro osoby se sníženou pohyblivostí a místo pro vozíčkáře jsou samozřejmostí.

Dokumenty ke stažení:

Copyright © SOR Libchavy spol. s r. o., všechna práva vyhrazena. SOR Libchavy spol. s r.o. je součástí holdingu EP INDUSTRIES EP Industries